mail telefon tilmelding

Jeg kender ikke den præcise dato for, hvornår jeg skifter varmekilde

Du skal først opsige din gasforsyning, når du har skiftet varmekilde eller kender datoen for, hvornår du får din nye varmekilde installeret. 

Vi bruger den dato, du oplyser, til at planlægge, hvornår vi skal tage din gasmåler ned og afbryde din gasledning.

Du kan maksimalt opsige 12 måneder frem i tid.

Vær opmærksom på, at din opsigelse er gensidigt forpligtende for dig og Evida og kan ikke fortrydes.

Hvordan kan jeg opsige min gasforsyning uden digital underskrift?

Er du fritaget for digital post, kan du i stedet få tilsendt en formular til opsigelse af din gasforsyning.  
Når du kontakter Evida, undersøger vi, om der er ledige midler i Afkoblingspuljen. Er det tilfældet, reserverer vi midler i puljen til dig. Vi sender dig en opsigelsesformular, som du skal udfylde, underskrive og returnere til os inden for 30 dage. 

Kontakt Evida på tlf. 77 89 90 00, eller via formularen her

Jeg har et gaskomfur - hvordan skal jeg opsige min gasforsyning?

Hvis du både varmer dit hus op med et gasfyr og har et gaskomfur, skal du i stedet opsige din gasforsyning her
 
Du kan stadig få del i afkoblingsordningen, hvis du lever op til kriterierne, og der er penge tilbage i puljen. Vi reserverer i så fald midler i puljen til dig, og sender dig en formular, du skal udfylde og sende retur til os.

Hvordan behandler i mine data?

Du finder Evidas privatlivspolitik her.

Konkret i forhold til afkoblingsordningen gælder, at da Evida administrerer ordningen for Energistyrelsen, sendes de data, som Evida indsamler, til Energistyrelsen. Styrelsen kontrollerer på stikprøvebasis, at anmodningerne lever op til kriterierne i ordningen. Evida har hjemmel til at indsamle data på baggrund af tekstanmærkningen på Finansloven 2022, Nr. 130. ad 29.24.33. 

Jeg har glemt mit kundenummer og adgangskode

Du kan få hjælp til begge dele, efter du har logget ind med NemId.

Digital underskrift

Problemer med digital underskrift

Har du oplevet problemer med digital underskrift af din opsigelse? Du har modtaget en mail fra afsenderen evida@mail.esignatur.dk med et link til at underskrive. Dette link kan du bruge til at underskrive din opsigelse. Du mister ikke din plads i køen. 

Jeg har modtaget besked om, at fristen for at underskrive er udløbet - men jeg har skrevet under?

Har du modtaget en mail fra evida@mail.esignatur.dk om, at fristen for at underskrive din opsigelse er udløbet, selv om du HAR skrevet under? 

Det skyldes en fejl hos den eksterne leverandør af systemet til digital underskrift. Din underskrift bør være gået igennem. Du kan tjekke, at alt er i orden på 2 måder:

  • Log ind på Mit Evida. Klik på 'Opsig gas', og download din kvittering.
  • Find en mail sendt til dig fra samme afsender med emnet kvittering. Benyt linket 'Hent aftaledokumenter' til at hente din kvittering. 
Kundeservice

Har du et spørgsmål til os?

Kontakt os

Ved lugt af gas eller andet nødstilfælde


Ring til os på 62 25 91 14.

Lugter du gas? rediger postnr.
service

Indtast et andet postnummer

Det indtastede postnummer er ikke i et gasforsyningsområde. Indtast postnr. for den adresse, du er interesseret i, eller ring til os på tlf. 7789 9000.

Det indtastede postnummer er ikke i et gasforsyningsområde. Indtast postnr. for den adresse, du er interesseret i, eller ring til os på tlf. 7789 9000.

Aflæs gasmåler