mail telefon tilmelding

Aflæsning af gasmåler

Årlig aflæsning af forbrug

For at kunne beregne din årsopgørelse skal vi have en aflæsning fra dig.

Gasmålerskab med synligt tælleværk

Gasmålerskab med synligt tælleværk

Sådan aflæser du din gasmåler

Når du aflæser gasmåleren, skal du læse tallene fra venstre mod højre.

Decimalerne - tallene i det røde felt - skal ikke aflæses. Det skal eventuelle nuller forrest heller ikke.

Se videoguiden om, hvordan du aflæser din gasmåler.

Sådan registrerer du din aflæsning

Vi gør det let for dig. Følg blot det link, vi har sendt dig på sms eller e-mail.

Når det er tid til at foretage aflæsning, kan du blot følge det link, vi sender dig i en sms eller en e-mail. 

Du kan registrere din aflæsning på 4 forskellige måder:

  • Følg linket, hvis du har modtaget sms eller e-mail fra os. Linket er personligt, så du let kan aflevere din aflæsning.
  • Indtast din aflæsning via vores Tast-selv-service på telefon 7022 1177.
  • Log ind på Mit Evida med kundenummer og adgangskode eller NemId.
  • Udfyld aflæsningskortet, hvis du har modtaget sådan et, og send det til os.

Har du problemer med at indberette din aflæsning, så send os din aflæsning pr. mail, eller ring til os
på telefon 7789 9000.

Mand sidder på hug foran gasmålerskab og er ved at aflæse tælleværket

Hvis du er i tvivl om din registrering er korrekt

Læs her, hvad du kan gøre.

Hvis du har indberettet din aflæsning, men ikke har fået en kvittering

Det kan skyldes, at den e-mailadresse, du lige har oplyst, ikke er identisk med den, vi i forvejen har registreret. Du kan selv tilføje og ændre e-mailadressen på Mit Evida. Din kvittering kan også være blevet fanget af dit spamfilter.

Er du i tvivl om aflæsningen blev registreret korrekt eller har du indberettet en forkert målerstand?

Du kan selv tjekke din indberetning på Mit Evida -  under fanebladet Forbrug og Aflæsning. Hvis den er forkert, skal du kontakte os, så vi kan rette din indberetning. Du har ikke selv mulighed for at ændre aflæsningen.

Hvorfor afviger mit gasforbrug?

Der kan være flere årsager til afvigelser.

  • Dit gasforbrug kan afvige fra tidligere års forbrug, hvis du har haft ændringer i husstanden.
  • Større afvigelser kan også skyldes, at vi har udskiftet din gasmåler. Hvis det er tilfældet, vil vi regulere det før vi udsender årsafregning.
  • Afvigelsen kan skyldes, at du har fejlaflæst eller fejlindtastet dit forbrug. Så tjek gerne en ekstra gang.

Vi får automatisk en liste over meget store afvigelser fra vores system. I sådanne tilfælde vil vi kontakte kunden, så vi får reguleret årsafregningen, inden vi sender den ud.

Hvis glasset i målerskabet er beskidt

Glasset skal udskiftes, hvis du ikke kan aflæse tallene.

Glasset i dit målerskab skal skiftes, hvis det er så beskidt, at du ikke har mulighed for at foretage din aflæsning.

Kontakt os hurtigst muligt, så vi kan få det på plads.

Hvis måleren er gået i stå

Kontakt os hurtigst muligt.

Hvis din måler står på det samme som sidste år, eller hvis dit forbrug er meget lavt, og du har mistanke om, at din måler er gået i stå, kontakt os hurtigst muligt, så vi kan sende en mand ud.

Hvis du selv har aflæst din måler i løbet af året, vil vi gerne have oplyst den seneste aflæsning, du har foretaget.

Skift postnummer

Her kan du skifte postnummer. Vi bruger postnummeret til at vise dig den information, som er relevant for det område, postnummeret ligger i.

Det valgte postnummer ligger uden for Evidas serviceområde
Skift postnummer

Til top

Skift postnummer

Her kan du skifte postnummer. Vi bruger postnummeret til at vise dig den information, som er relevant for det område, postnummeret ligger i.

Det valgte postnummer ligger uden for Evidas serviceområde
Skift postnummer

Indtast postnummer

Indtast postnummeret for den adresse, dit besøg drejer sig om.

Vi bruger postnummeret til at vise dig den information, som er relevant for det område, adressen ligger i.

Det indtastede postnummer er ikke i et gasforsyningsområde. Indtast postnummer for det område, du er interesseret i, eller ring til os på tlf. 7789 9000.

Kundeservice

Kontakt

Har du et spørgsmål til os?

Vi hjælper dig til at finde et svar eller komme i kontakt med en af vores kunde­service­medarbejdere

Kontakt os

Ved lugt af gas eller andet nødstilfælde


Ring til os på 6225 9114.

Lugter du gas? rediger postnr.
service

Indtast et andet postnummer

Det indtastede postnummer er ikke i et gasforsyningsområde. Indtast postnr. for den adresse, du er interesseret i, eller ring til os på tlf. 7789 9000.

Det indtastede postnummer er ikke i et gasforsyningsområde. Indtast postnr. for den adresse, du er interesseret i, eller ring til os på tlf. 7789 9000.

Aflæs gasmåler