For at kunne beregne din årsopgørelse skal vi have en aflæsning fra dig.
Når du aflæser gasmåleren, skal du læse tallene fra venstre mod højre.
Decimalerne - tallene i det røde felt - skal ikke aflæses. Det skal eventuelle nuller forrest heller ikke.
Se videoguiden om, hvordan du aflæser din gasmåler.
Særligt for erhvervskunder:
Vejledning til aflæsning af gasmåler og konverteringsudstyr
Vi gør det let for dig. Følg blot det link, vi har sendt dig på sms eller e-mail.
Når det er tid til at foretage aflæsning, kan du blot følge det link, vi sender dig i en sms eller en e-mail.
Du kan registrere din aflæsning på 4 forskellige måder:
Har du problemer med at indberette din aflæsning, så send os din aflæsning pr. mail, eller ring til os
på telefon 7789 9000.
OBS! Der er mange, som gerne vil aflæse gasmåleren mellem kl. 16.30 og 19 på hverdage. Oplever du tekniske problemer med at aflevere din aflæsning digitalt, så prøv meget gerne på et andet tidspunkt.
Læs her, hvad du kan gøre.
Hvis du har indberettet din aflæsning, men ikke har fået en kvittering
Det kan skyldes, at den e-mailadresse, du lige har oplyst, ikke er identisk med den, vi i forvejen har registreret. Du kan selv tilføje og ændre e-mailadressen på Mit Evida. Din kvittering kan også være blevet fanget af dit spamfilter.
Er du i tvivl om aflæsningen blev registreret korrekt eller har du indberettet en forkert målerstand?
Du kan selv tjekke din indberetning på Mit Evida - under fanebladet Forbrug og Aflæsning. Hvis den er forkert, skal du kontakte os, så vi kan rette din indberetning. Du har ikke selv mulighed for at ændre aflæsningen.
Der kan være flere årsager til afvigelser.
Vi får automatisk en liste over meget store afvigelser fra vores system. I sådanne tilfælde vil vi kontakte kunden, så vi får reguleret årsafregningen, inden vi sender den ud.
Glasset skal udskiftes, hvis du ikke kan aflæse tallene.
Glasset i dit målerskab skal skiftes, hvis det er så beskidt, at du ikke har mulighed for at foretage din aflæsning.
Kontakt os hurtigst muligt, så vi kan få det på plads.
Kontakt os hurtigst muligt.
Hvis din måler står på det samme som sidste år, eller hvis dit forbrug er meget lavt, og du har mistanke om, at din måler er gået i stå, kontakt os hurtigst muligt, så vi kan sende en mand ud.
Hvis du selv har aflæst din måler i løbet af året, vil vi gerne have oplyst den seneste aflæsning, du har foretaget.
Til top
Dit postnummer
Her kan du ændre det postnummer, du har indtastet. Vi bruger postnummeret til at vise dig den information, som er relevant for det område, postnummeret ligger i.
Indtast postnummer
Indtast postnummeret for den adresse, dit besøg drejer sig om.
Vi bruger postnummeret til at vise dig den information, som er relevant for det område, adressen ligger i.
Det indtastede postnummer er ikke i et gasforsyningsområde. Indtast postnummer for det område, du er interesseret i, eller ring til os på tlf. 7789 9000.
Har du et spørgsmål til os?
Kontakt osVed lugt af gas eller andet nødstilfælde
Ring til os på 62 25 91 14.
Indtast et andet postnummer
Det indtastede postnummer er ikke i et gasforsyningsområde. Indtast postnr. for den adresse, du er interesseret i, eller ring til os på tlf. 7789 9000.
Det indtastede postnummer er ikke i et gasforsyningsområde. Indtast postnr. for den adresse, du er interesseret i, eller ring til os på tlf. 7789 9000.